Designtrends in de tweede helft van 2020

Het post COVID-19-ontwerp zal een zeer specifieke functie hebben en het zal comfort en schoonheid zijn. Dat is weliswaar het doel van het ontwerp, maar in de tweede helft van het jaar zullen de trends op dit gebied nog interessanter worden.

We eindigen een cruciale periode in de geschiedenis van de mensheid; design in al zijn vormen is echter nuttig, zolang ze de nieuwe norm maar aanpassen aan het dagelijks leven, maar niet andersom. Deze trends in design zijn degenen die de tweede helft van 2020 zullen regeren.

Levendige kleuren
De pandemie ziet er grijs uit; op de muren, meubels en decoraties zal het echter compleet anders zijn. Kleuren, hoe helderder hoe beter, maar contrasteren met neutrale kleuren of gebruiken ze in kleine of korte details, zoals figuren aan de muur of meubels.

Wijnoogst
Je hebt vast wel gezien dat merken als Nintendo hun oude ontwerpen hebben overgenomen. Hetzelfde zijn enkele merken van voedsel en kleding. Dat is de meest nostalgische trend: teruggaan naar het verleden met een vleugje moderniteit.

Duurzaamheid
Dit is tegenwoordig een terugkerend thema, maar als we ons richten op design en architectuur, krijgen we een circulaire economie. Dit verwijst naar natuurlijke of ecologische materialen die worden gerecycled; of eerder gemaakte materialen en structuren die creatieve en bruikbare oplossingen kunnen bieden.

Collage
Dankzij de zoektocht naar het onvolmaakte, wijzigt de collagetechniek elk van de elementen om een ruimte en / of figuur te vormen. Die versmelting van dingen fungeert als een replica van de vervormde realiteit om de context waarin we worden ondergedompeld beter te begrijpen.

Typografie
Gelukkig hebben we de afgelopen maanden gezien dat letters en hun vormen op veel manieren zijn veranderd. Dankzij een reeks en vervoeging van rondingen, lijnen en kleuren, zal de letterkunst zegevieren: van lettertypen gemaakt op een computer tot originele creaties, verschillende soorten letters zullen de overhand hebben als een trend.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *