Hoe en waar begin ik mijn leven te verbeteren?

Aangezien we de theorie van gebroken ramen als analogie hebben, waarom zou je je leven dan niet verdelen in 4 hoofdgebieden? Het zal gemakkelijker zijn als u een vierkant venster tekent, met vier divisies. Elke divisie vertegenwoordigt een gebied van uw leven:

Gezondheid: uw algemene gezondheidstoestand, dieet, lichaamsbeweging. Productiviteit en financiën: uw geldsituatie, uw baan.
Persoonlijke relaties: relaties met vrienden, familie, belangrijke anderen, etc.
Persoonlijke ontwikkeling: verbeter uw gevoel van eigenwaarde, zelfvertrouwen …

2.- Welk deel van het raam is meer gebroken?

Schrijf in elk kwadrant van dat venster een getal om aan te geven hoe goed of slecht u dat gebied in uw leven beschouwt. Misschien hebben alle gebieden minder dan 5, of misschien zijn er in het bijzonder slechts twee gebieden die de laagste beoordeling hebben, wat betekent dat er schadelijke gewoonten zijn. Niks gebeurt. Dit is niet het moment om te analyseren waarom en het is niet geldig om jezelf de schuld te geven of het slachtoffer te worden. Zoek voorlopig gewoon het laagste aantal: welk deel van uw leven heeft het meest dringend een renovatie nodig?

3.- In het meest kapotte deel: welke kleine verandering zou je nu in je omgeving kunnen aanbrengen?

Op dit punt hoeft u slechts maximaal 2 kleine dingen te definiëren die u in uw omgeving kunt veranderen om dat aantal te verbeteren (alleen in dat gebied met de laagste beoordeling). De vuistregel is om datgene wat goede gewoonten aanmoedigt dichtbij en gemakkelijk te houden. En omgekeerd, datgene wat slechte gewoonten in je leven bevordert, op afstand of ontoegankelijk houden.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *